Tervezési stúdió (építészet, belsőépítészet, urbanisztikai és tájépítészeti kontextusban) 6.

A Tervezési Stúdió 6. célja, hogy az eddig megszerzett tervezési ismereteket egy összetett építészeti projekt kapcsán integrálja, és az elkészítendő portfólió számára egy komplex, összegző építészeti-belsőépítészeti tervezési munka lehetőségét kínálja. A szemeszter meghatározó tervezési feladata komplex, kisebb, közepes vagy nagy méretű, jellemzően összetett vegyes funkciójú épület tervezése. A programalkotás egyedi kimunkálása is a feladat részét képezheti. Az épület és környezete együttes vizsgálata és kezelése, az összefüggések megértése fontos szempont. Cél az építészeti és belsőépítészeti szempontrendszerek egységes szemléletű alkalmazása környezettől függő tájépítészeti és/vagy urbanisztikai kontextusba ágyazva. A konkrét tervezési feladat szerves része az előzetes kutatómunka, mely kiterjed az épített, társadalmi és szabályozási környezet vizsgálatára. Múltbéli és kortárs analóg helyzetek, megoldások felkutatása, elemzése, megértése és értékelése is fontos része lehet a kutatásnak. A koncepcióalkotás és a tervezés során a szakági (tartószerkezeti, épületgépészeti, épületvillamossági) összefüggések követelményeire is figyelemmel kell lenni!

SHOWROOM

További tárgyak

Tervezési stúdió (építészet, belsőépítészet) 1.

A Tervezési Stúdió 1. célja, hogy építészeti-belsőépítészeti tervezési ismereteket és gyakorlatot...

Tervezési stúdió (építészet, belsőépítészet) 2.

A Tervezési Stúdió 2. célja, hogy az építészeti-belsőépítészeti tervezési ismereteket bővítse és...

Tervezési stúdió (építészet, belsőépítészet) 3.

A Tervezési Stúdió 3. célja, hogy a tervezési ismereteket bővítse és mélyítse. A szemeszter...

Tervezési stúdió (építészet, belsőépítészet) 4.

A Tervezési Stúdió 4. célja, hogy az építészeti-belsőépítészeti tervezési ismereteket tovább bővítse és...

Tervezési stúdió (építészet, belsőépítészet, urbanisztikai és tájépítészeti kontextusban) 5.

A Tervezési Stúdió 5. célja, hogy az eddig megszerzett tervezési ismereteket nagyobb komplexitású...

Ábrázolási stúdiumok (rajz, színtan, geometria, kommunikáció-digitális ismeretek) 1.

A tantárgy célja a szabadkézi, digitális, geometriai ábrázolási technikák, valamint a színtan alapjainak...

Ábrázolási stúdiumok (rajz, színtan, geometria, kommunikáció-digitális ismeretek) 2.

Az előző félévben elsajátított készségek elmélyítése és továbbfejlesztése. Az alkalmazási területek...

Ábrázolási stúdiumok (rajz, műszaki ábrázolás, digitális ismeretek) 3.

Az Ábrázolási Stúdiumok 3. célja, hogy további vizuális ismereteket és tapasztalatokatadjon és...

Ábrázolási stúdiumok (rajz, műszaki ábrázolás, digitális ismeretek) 4.

Az Ábrázolási Stúdiumok 4. célja, hogy további szabadkézi rajzi és ábrázolási technikákkal...

Ábrázolási stúdiumok (vegyes technikák, digitális ismeretek) 5.

Az Ábrázolási Stúdiumok 5. célja, hogy az addig megszerzett tudást összegezze, szintetizálja...

Szaktörténeti stúdiumok (bútortörténet, építészettörténet) 1.

A Szaktörténeti stúdiumok 1. célja, hogy Bútor és építészettörténeti ismereteket adjon. Bútortörténet...

Szaktörténeti stúdiumok (bútortörténet, építészettörténet) 2.

A Szaktörténeti stúdiumok 2. célja, hogy Bútor és Építészettörténeti ismereteket adjon. Bútortörténet...

Szaktörténeti stúdiumok (XX-XXI. századi építészet története - szemelvények) 3.

A Szaktörténeti stúdiumok 3. feladata a vizuális környezet meghatározott nézőpontú további...

Műszaki ismeretek (tartószerkezetek, épületszerkezetek) 1.

A BA képzési időszakban a műszaki ismeretek négy szakterületének az a fő gondolati íve, hogy az...

Műszaki ismeretek (tartószerkezetek, épületszerkezetek) 2.

A Műszaki Ismeretek 2. célja, hogy megalapozza és fejlessze az építészhallgatók műszaki tudását...

Műszaki ismeretek (tartószerkezetek, épületszerkezetek, épületgépészet, épületvillamosság) 3.

A Műszaki Ismeretek 3. célja, egyrészt, hogy tovább fejlessze az építészhallgatók műszaki tudását...

Műszaki ismeretek (tartószerkezetek, épületszerkezetek, épületgépészet, épületvillamosság) 4.

A Műszaki Ismeretek 4. célja, egyrészt, hogy tovább fejlessze az építészhallgatók műszaki tudását...

Műszaki ismeretek (tartószerkezetek, épületszerkezetek, épületgépészet, épületvillamosság) 5.

A Műszaki Ismeretek 5. célja, egyrészt, hogy tovább fejlessze az építészhallgatók műszaki tudását...

Műszaki ismeretek (tartószerkezetek, épületszerkezetek, épületgépészet, épületvillamosság) 6.

A Műszaki Ismeretek 6. célja, egyrészt, hogy rutinosan használt eszközzé fejlessze az...

Kísérleti műhely (kísérletezés, terevezés, megvalósítás) 1.

A Kísérleti műhely 1. célja, a hallgatók bevezetése a technológiák alkalmazhatóságába, a tervezés és...

Kísérleti műhely (kísérletezés, terevezés, megvalósítás) 2.

A Kísérleti műhely 2. célja, hogy a hallgatók a bútortervezés és gyártás folyamatait megértsék...

Kísérleti műhely (kísérletezés, terevezés, megvalósítás) 3.

A Kísérleti műhely 3. célja a konstrukciós készség fejlesztése, empirikus úton. A kísérleti műhely 3. ezt...

Kísérleti műhely (kísérletezés, terevezés, megvalósítás) 4.

A Kísérleti műhely 4. célja: a megszerzett formaképzési ismeretek kreatív, alkotói alkalmazása egy...

Kísérleti műhely (kísérletezés, terevezés, megvalósítás) 5.

A tantárgy célja, hogy a korábbi szemeszterek tapasztalataira építve tovább mélyítse a tervezés...

Kísérleti műhely (kísérletezés, terevezés, megvalósítás) 6.

A tantárgy célja, hogy a korábbi szemeszterek tapasztalataira építve tovább mélyítse a tervezés...

Nyári építési gyakorlat

A nyári építési gyakorlat célja, hogy a félévi egyéni, majd közösségi tervezés után a hallgatók...

Mutasd mind