Alapelvek a tanulási-tanítási folyamatok kialakítására

A kialakult helyzetben elsődleges az oktatók és hallgatók személyes egészsége és biztonsága!

A rendkívüli időszak ellenére minden hallgató számára biztosítanunk kell a tanulmányi kötelezettségek és elvárások teljesítésének lehetőségét, amelyhez minden támogatást meg kell adnunk nekik. Fokozott támogatást igényelnek a diplomázó hallgatóink. A diplomázás folyamatára az egyetem kiemelt figyelmet fordít. A rendkívüli helyzet által megkövetelt új szabályok kidolgozása nagy körültekintést igényel, ez a munka folyamatban van. Reményeink szerint napokon belül e témakörben is meg tudjuk fogalmazni a kényszerűen megváltozott követelményeket, és egészen konkrét információkkal tudunk szolgálni mind a diplomázó hallgatóknak, mind az oktatóknak.

Hangsúlyozzuk, hogy nem távoktatásra állunk át, hanem online eszközökkel igyekszünk a rendkívüli helyzetben segítséget nyújtani a hallgatóknak a szemeszter teljesítésében. Ez annyit jelent, hogy nem online kurzusokat kell most felépítenünk, hanem a hagyományos módokon megkezdett kurzusokat kell eljuttatni a lezárásig. Ebben az oktatók is, hallgatók is kísérletező, tanuló helyzetben vannak. 

Az egyetemnek elő kell segítenie a hallgatók egyenlő esélyű hozzáférését a távolléti képzéshez, különös tekintettel a hátrányos helyzetű vagy egyéb szempontból sérülékeny csoportok esetében. Ha nem megoldott a hallgató otthonában, tartózkodási környezetében az internet hozzáférés, vagy nincs megfelelő infokommunikációs eszköze, próbáljuk támogatni őket a távolléti oktatásban történő részvételben, illetve dolgozzunk ki számukra alternatív kurzusteljesítési lehetőséget. Erről minél hamarabb készüljön felmérés, kinek, mire lehet szüksége, hogy az Egyetem lássa, miben tud segíteni (pl. asztali számítógép kiadása a tanszékek felelősségvállalása mellett stb.)

Az online oktatásban és képzésben központi szerep jut a hallgató és az oktató közös tartalomszerkesztésének, a felhasználók együttes munkájának, a kommunikációnak. Az oktatásban résztvevők együttesen tudnak tartalmakat szerkeszteni, létrehozni; véleményezhetnek más felhasználók által közzétett elemeket, tartalmakat. A távolléti oktatás során is lehetőség van arra, hogy online környezetben hallgatóközpontú módszertani és tanulásszervezési megoldásokat alkalmazzanak az oktatók. Kiemelt szerepet kap az online környezetben történő együttműködés, ami interaktív kommunikációban hatékony és eredményes, valamint sok esetben új információt, új produktumokat létrehozó közös tevékenységben valósul meg.