Keszeg Anna PhD habil.

egyetemi docens

Keszeg Anna PhD habil.

egyetemi docens

Oktatási terület Elmélet
Kutatási terület divat, kortárs vizuális kultúra, populáris kultúra, médiakultúra, televíziós sorozatok
Szervezeti egység Elméleti Intézet

Bio

Keszeg Anna (1981) a kolozsvári Babeș–Bolyai Tudományegyetem magyar-francia, illetve filozófia szakán végzett, majd irodalomszociológiát tanult a Sorbonne Paris IV-on és civilizációtörténetet a párizsi École des Hautes Études en Sciences Sociales-on. Az École Normale Supérieure ösztöndíjasa volt. Doktori fokozatot az ELTE irodalomtudományi doktoriskolájában szerzett 2009-ben. 2008-tól média- és kommunikációtudományi képzésekben tanított a kolozsvári BBTE-n és a Debreceni Egyetemen. Tagja volt a DETECt—Detecting Transcultural Identity in European Popular Crime Narratives kutatási programnak, melynek keretei között a kortárs populáris kultúra Kelet-Európa képét vizsgálta.

MTMT

Instagram

Oktatott tárgyak:

- Szakmai autofejlesztés

- Projektfejlesztés

- Bevezetés a kommunikációelméletbe

Szakmai eredmények, publikációk:

Toft Hansen, Kim – Keszeg Anna – Kálai Sándor: From Remade Drama to Original Crime – HBO Europe’s Original Television Productions. European Review 2020 august, DOI: 10.1017/S1062798720001131

 Les flâneuses de Zola: L’espace du grand magasin dans Au bonheur des dames et deux de ses adaptations à l’écran In: Anna, Gural-Migdal; Kálai, Sándor (szerk.): Émile Zola et Octave Mirbeau: Regards croisés, Paris: Editions Classiques Garnier, 2020. 129-142.

 La capitale et la Transylvanie: Registres de l’espace dans la chick lit hongroise. Romanesques Hors-série 2019. 201-218.

 Media nostalgia in Contemporary Hungarian Pop Music. Hungarian Studies 2017/31. 223-234.

 Pour une histoire sociale de la mode hongroise. Études Finno-Ougriennes 2017/7.

 What Their Clothes Tell Us about Those Girls. In: Richard Greene (ed.): Girls and Philosophy. Chicago (IL): Open Court, 2015, 163–173.

 Divatjavak fogyasztása a Z generáció tagjainál: Az új trendszetterek. In: Törőcsik Mária (szerk.): A Z generáció magatartása és kommunikációja. Pécs: Pécsi Tudományegyetem, 2015. 125–140.

 Le cinéma, la mode, les réseaux et les créatifs: L’invention du marketing digital dans l’industrie de la mode. In: Sami Zlitni – Fabien Linénard (szerk.): La Communication électronique: enjeux, stratégies, opportunités. Limoges: Lambert-Lucas, 2015. 253–265.

 I Went to the Window-Movies: Nick Knight and Daphne Guinness in the Fashion Windows of Paris’s Le Printemps. In: Delia Balaban – Ioan Hosu – Meda Mucundorfeanu (szerk.): PR Trend. Developments and Trends in Communication. Mittweida: Hochschule Mittweida, 2015. 181–193.

 Les films de mode – auteur, autorité, autoritativité at notoriété dans le contexte d’un nouveau genre. In: Julia Bonaccorsi, Mélanie Bourdaa, Daniel Raichvarg (szerk.): Arts et Créations au prisme des TIC. Paris: Éditions L’Harmattan, 2015. 35-47.

Mutass többet